reklama

Narodil sa Spasiteľ, v srdciach na Cypre

Ľudia rôznych krajín si prajú šťastné a veselé Vianoce  a tešia sa z narodenia Božieho syna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Mandarínky za našou jedálňou
Mandarínky za našou jedálňou (zdroj: J.M.)

Sedeli sme včera po raňajkách za našou jedálňou a rozprávali sme sa, ako asi prebehne Štedrý večer. Je príjemne teplo, v rádiách vyhrávajú vianočné piesne a každý z nás sa snaží priblížiť činnosť a recepty, ktoré každoročne pretrvávajú v jeho rodine. Ako tak sedíme, nedá mi, aby som si neurobil pre mňa nezvyčajnú vianočnú fotografiu...

Obrázok blogu

Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.(Luk 1,31) A tak sa aj stalo a deje sa dodnes, každý rok sa v srdciach ľudí na celom svete narodí Spasiteľ, pokoj, láska... Ľudia sa odrazu správajú milšie, kupujú si darčeky, rodinné kruhy zasadnú, dajú si spolu večeru a mnohí sa vyberú na polnočnú omšu, aby privítali malého Ježiška. Aj my sme prežili včerajšok v podobnom znení...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Snežiť tu určite nebude, tak sme si to nahradili krásnou tortou, ktorá bola ako zo snehu. Krájala sa až po večery, ktorá pozostávala z kapustnice, šalátu a samozrejme nesmeli chýbať rybie filé. Pomodlili sme sa Otče náš,... a hor sa do toho, veď viete dobre, ako všetkým po celodňovom pôste chutí...

Obrázok blogu

 

Dobre sme sa najedli a potom sme len tak posedávali a debatovali, priali sme si Šťastné a Veselé Vianoce, ochutnávali koláčiky a odrazu kde sa vzalo, tu sa vzalo, malé šibalské očka malo...

Obrázok blogu

Maťko, padreho syn, ktorý tu trávi dovolenku aj s mamkou, bol rozhodnutý, že spolu so mnou zje všetky koláče zo stolov. Ale nakoniec sme sa zhodli, že si dáme iba vanilkový rožok, aby nám narástli do rána rohy. Hneď potom malý šibal odišiel s ockom slúžiť omšu pre našich chlapov do Pyly. Chcel prísť aj na polnočnú omšu, ale už bol jeho čas do postele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hodinu pred polnocou sme v kostole museli zapnúť ohrievač, lebo bolo dosť chladno. Pomaly začali prichádzať ľudia a behom pätnástich minút bol kostol plný. Zazvonil zvonček a omša mohla začať.

Obrázok blogu

Takej medzinárodnej omše aká bola tu, som sa ešte nikdy nezúčastnil. Slováci, Maďari, Chorvát, Nigerčania, Kamerunčania, Iránčania a Indi, všetci prišli vítať batoľa. 

Obrázok blogu

Čítania boli v angličtine a samozrejme slovenčine. Pred záverečným požehnaním, sme zhasli svetlo a spoločne sme si zaspievali Tichú no, svätú noc..., každý po svojom. Nie jedna slzička padla dole tvárou. Kostol sa začal vyprázdňovať a ja som pozhasínal svetlá, zostal blikať iba stromček a z cd zneli vianočné koledy. Sadol som si do predného radu, pozeral som na stromček a vedel som, že moja manželka a Vanesska už doma určite spia. Prišlo mi to troška ľúto, že nemôžem byť s nimi, tak som im poprial sladké sníčky aspoň myšlienkami a poslal som strážneho anjela, aby ich strážil...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príjemné prežitie sviatkov, všetkým blogerom...

Jano Medvec

Jano Medvec

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Život je smiech a ty sa musíš smiať, pretože musíš žiť...moje životné krédo, možno vďaka ktorému je zo mňa veľký optimista, ktorý chce pomáhať všetkým... Zoznam autorových rubrík:  CyprusovinyZo spomienokŽivotSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu